Zomaar wat herkenbare situaties:
‘
Leerlingen bij ons op school leren alleen voor toetsen’ is een veel gehoorde verzuchting. Hoe kunt u zonder overvolle toetsroosters de motivatie voor leren verhogen? Hoe krijgen u en uw leerlingen goed zicht op wat er nog geleerd moet worden? Hoe stimuleert u de leerlingen tot zelfreflectie en meer eigenaarschap over het leren? En hoe kunt u effectiever differentiëren in de les? Formatief toetsen/evalueren/handelen vormt één van de schakels in dit proces. In deze training krijgt u praktische handvatten om formatief toetsen en handelen in uw lessen in te zetten.
Wat leert u?
In deze training komen de volgende onderwerpen aan de orde:
Praktische informatie
Een deel van de training is er gelegenheid tot uitwerking van voorbeelden in eigen materialen. Tussen de bijeenkomsten past u minimaal 2 keer formatief toetsen/evalueren toe in uw eigen les en u reflecteert op deze toepassing.
Certificaat
Je ontvangt na afloop een certificaat van deelname.
Deze training is gevalideerd door Lerarenportfolio voor 32 studiebelastinguren,
onder aanbodcode 00700-98649.